Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 5 september 2013 22:27

Idag skulle det bli tredje dagen med köttfärs till lunch i skolan och då gjordes det en liten sväng till pizzerian och så blev det lite annat än ihoppressad köttfärs som frammanar hicka.
Jag ville testa något lite annat än kebabpizza idag ( plus att jag kommerat äta det imorgon ) så jag valde en pizza som det var ruccola, oliver och mozzarella på.
Den var faktiskt väldigt god men tyvärr så var jag helt proppmätt efter två bitar...
Men den är definitivt ett alternativ för framtiden! Och den kändes lite sundare än en kebabpizza.

Av Sara Pedersen - 4 september 2013 09:29

Det här är nog officiellt mitt bästa nagellack någonsin, det är helt underbart.
Det blir ju en sträv skorpa ovanpå nageln som påminner om sandpapper och jag älskar det materialet och sen så är färgen helt underbar.
Det här ska jag nog köpa en till flaska av innan de slutar med dem.

Av Sara Pedersen - 3 september 2013 20:51

Vi har pratat om att testa på mjukglassmixen som finns att köpa men vi glömmer alltid bort det när man är och handlar.
Tänkte höra med er om någon av er har testat dem och kunde säga bilder som är godast.
Jag har bara ätit mjukglass med vaniljsmak och jag vet ju att den är god ( frågan är om det är god som mix ) men jag är lite sugen på att testa den med choklad..
Om de är äckliga så kan man alltid göra milkshake av dem.

Av Sara Pedersen - 3 september 2013 20:33

Det kommer nog inte att bli några bilder på lördag i vilket fall så jag tänkte att ni skulle få se lite kläder som jag ska gå i på podiet.
Inte för att vara elak men jag förstår inte riktigt hur de matchade och pusslade ihop plaggen... Eller så är det för att jag vanligtvis varken använder många av de färger och material som jag ska bära.
Det som jag gillade mest är nog den svarta jackan på första bilden.
De andra plaggen tilltalade mig inte så mycket så till de blir den endast en professionell relation... Som vissa plagg i vissa färger och material.
Jag hade dock inte satt ihop outfitsen såhär om jag fått välja och många gånger så tyckte jag att jag fick fel storlekar. Men jaja, på lördag blir det uppsatt, ett neutralt ansiktsuttryck och sätta kläderna i fokus.

Av Sara Pedersen - 3 september 2013 17:46

Har nyss kommit hem från från Duvan där jag och mamma provat kläder i två timmar.
Vi ska manikänga för dem på lördag inför lite folk.
Jag borde vara mycket mer exalterad men det är jag inte... Ser inte fram emot någonting längre... Känner mig bara tom på ett sätt...
En del av mig vill bara sätta sig i ett hörn och gråta, en annan del vill inte vakna upp imorgon och en tredje del vill bara ruska om de andra två och skrika åt dem att skärpa till sig.
Men att ständigt bli påmind om hur det ser ut, hur skolan ställs på kant och gång på gång spilla någon tår över hur ensam man känner sig.
Även fastän man borde vara van vid det här laget så gör det lika ont varenda gång...
Ingen vill känna sig oönskad..

Av Sara Pedersen - 3 september 2013 13:42

Nu har alla blommar slagit ut och de två första börjar nu se lite skruttiga ut tyvärr.
Hoppas att de håller ett tag till för sen när de börjar vissna så kommer många att vissna samtidigt.
Här har ni händelseförloppet för dem.

Av Sara Pedersen - 2 september 2013 21:16

Här kommer en bild från 9gag men jag måste säga att detta är helt genialt.
Jag blev otroligt sugen på att gå till pickaboo och köpa några suffleformar och testa detta.
Det ser så otroligt gott ut samtidigt som jag tror att det varken är särskilt svårt eller att det skulle ta upp så lång tid.
För nog bege mig dit inom den närmaste tiden.

Av Sara Pedersen - 2 september 2013 20:29

Nyduschad och mitt internet är tillbaka, så nu har jag internet i ett år till.
Har haft en lite halvt jobbig så innan idol började så blev det ett varmt bad. Det behövdes kan jag säga...
En hårinpackning, en chokladmask och varmt vatten så känns det bättre.

Ovido - Quiz & Flashcards