Alla inlägg under september 2013

Av Sara Pedersen - 1 september 2013 20:41

¨Jag har hellre feta eller sjukt feta barn än att inte låta dem äta ordentligt och bli anorektiska. Vill det äta skräpmat varenda dag så ska de får göra det¨

Detta är ett citat från programmet Fast Food Moms som jag såg en snutt av idag och jag blev helt paff.

Visst att barnen ska äta men en snabbmatsdiet är inte lösningen för det.

När jag var yngre så åt vi bara vid speciella tillfällen på snabbmatskedjor som McDonalds, Max och BurgerKing och det var när vi skulle fira något stort och vi fick välja mat eller om vi hade varit ute och rest hela dagen och bara behövde något att tugga i oss.

Att äta det någon enstaka gång skadar inte men som sagt så fungerar det inte att ha det som en ständig diet.

Plus att all mat i reklam är gjorda av matdesigners för att de ska se fräscha och hälsosamma ut. Och det måste man komma ihåg.

Någon gång skadar som sagt inte men att äta snabbmat vid varenda måltid är inte gynnsamt för varken kropp eller själ.

Allt i rätt mängd ska det vara.

 

Av Sara Pedersen - 1 september 2013 20:09

Hemma igen efter en fullproppad dag. Jag har precis ätit och skulle kunna sova... Är lagom utmattad nu.
Är inte alls peppad inför morgondagen alls..
Här är en bild från konserten. På bilden är det vuxenkören Adlibitum.

Av Sara Pedersen - 1 september 2013 15:51

H&M har ju en kampanj nu då de samlar in kläder. Man får då lämna in passar med kläder och så skänker de hela kläder till välgörenhet och av trasiga kläder så åreranvänder de så mycket tyg de kan.
I utbyte så får de som lämnar kläder kuponger med 50 kr rabatt. Nu kommer haken. Man kan bara använda kupongerna om man handlar för minst 300 kr.... Visst är det snällt att man får något i utbyte emot kläderna men det hade varit lite bättre för de som lämnar kläder att få ett presentkort istället.
Menmen, har kuponger om jag skulle komma upp i en större summa.
Och en helt annan grej.... jag vet att ett av mina tidigare inlägg saknar en bild men det är inte mitt fel utan det är appen som krånglar. Jag fixar det när jag kommer hem.

Av Sara Pedersen - 1 september 2013 12:43

Är påväg till Avesta nu för några timmars rep och damkörens första konsert. Första konserten med utdrag från tävlingsrepertoaren.
Svart klädsel var det men mina svarta linnen var i tvätten så det blev svarta jeans, ett lila linne och en stickad kofta med platta nitar.
Det är väl helt okej?

Av Sara Pedersen - 1 september 2013 12:04

Det blev två små inköp till när termosen blev min i fredags.
På Öb så köpte jag produkter från kubiss och om det sitter lika bra som mitt scensmink som jag köpte från det märket så är det superbra.
Först så blev det en ögonskugga med tre färgpalleter; grön, rostbrun och beige med guldtoner. Det är mina färger och den kostade 29 kr. Jag hade kollat på en liknande på hm som hade en till pallet med blå och den ligger på 50 kr, jag ville inte ha den blå så det var bra att jag lät bli.
Sen blev det även ett klarrött läppstift och även det kostade 29 kr. Jag har börjat använda läppstift alltmer och alla som använder läppstift har nog klassikern med det röda, det blir nog lite av en standard.

Ovido - Quiz & Flashcards