Alla inlägg under juli 2014

Av Sara Pedersen - 22 juli 2014 16:45

Dagens mellanmål blev en Mug Cake som jag hade ett recept på och den blev väldigt god.   Jag tycker att mug cakes är väldigt goda och de är perfekta till frukost eller som mellanmål!

Till just denna mug cake behöver du:


1 dl havregryn

1 ägg.

1/2 skivad banan

2 msk hackade nötter

1 msk kokos

1 msk kanel


Mixa allt med en stavmixer. Blanda i 1/2 rivet äpple eller 2 msk frysta bär.

Värm i mikron i 1 1/2 minuter på full effekt. Ät med keso, yoghurt ( jag tog kvarg ) och frukt


 

Av Sara Pedersen - 21 juli 2014 13:44

Det känns som år och dagar sen sist!

Frågestunden är uppe tills.... låt oss säga....torsdag, så ställ en massa frågor!   

Det kan vara frågor om vad som helst, bloggen, youtube, relationer, fritid... Vad ni än kan komma på!

Sen så får vi se om svaren blir i en video eller om det blir ett skriftligt inlägg.   

 

Av Sara Pedersen - 20 juli 2014 14:10

När jag vaknade idag så var jag jättesugen på nybakat bröd så jag bakade lite scones.
Nybakade scones med ost och apelsinmarmelad i morgonsolen var verkligen helt underbart.

Till 6 stycken mellanstora scones behöver du:
4 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1 1/2 tsk bakpulver
50 g smör
1 1/2 dl mjölk

Blanda alla torra ingredienser. Mosa ner smöret med fingrarna. Tillsätt mjölken och arbeta snabbt ihop en deg och forma 6 st bollar och lägg på bakplåtspapper. Grädda i 250 grader i tio minuter.

Av Sara Pedersen - 19 juli 2014 23:15

Idag så testade jag något som jag aldrig testat förut, macaronglass.

Det var salt kolaglass med macaronbitar i. Tja.. vad ska jag säga om den... den gick väl att äta men det var ingen sensationell glassmak.

 

Av Sara Pedersen - 19 juli 2014 23:00

Fräscht och gott med parmalindad kyckling fylld med getost, soltorkade tomater och örter med färsk potatis, grillade rotsaker, tomatsås och lite grönt.   

     

Av Sara Pedersen - 19 juli 2014 22:33

Detta är en av de bästa ställena i världen för mig och jag hoppas att idag inte var sista gången.   

 

Av Sara Pedersen - 19 juli 2014 22:14

Från tidiga morgonen till sena kvällen idag så har familjen varit ute på en minisemester över dagen och vi bestämde att vi skulle åka till Öregrund och spendera dagen där.   

Jag tror att vi avverkade en veckas aktiviteter på en dag och gissa om vi blev trötta!

Plus att Cozmo fick bada i havet för första gången och den hunden tycker verkligen om vatten.

Här är några bilder från dagen.   

           

Av Sara Pedersen - 19 juli 2014 21:53

Usch, så himla obehagligt!

Vi var bara runt 200 meter ifrån korsningen där det small och vi blev stående i bilkön i en mindre evighet innan vi vände emot Hofors igen och åkte hem via Avesta istället. 


Artikel från aftonbladet.se

En person har skadats allvarligt i en frontalkrock på E16 i Dalarna.

Den skadade har förts till Falu lasarett.

– Det var två bilar och två personer inblandade, säger Göran Lekander, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna.

 

Polisen fick in larm om olyckan vid 19.20 Två bilar hade strax efter 19 krockat på gamla riksväg 80, numera E16, i höjd med Engelsfors.

Två personer befann sig i bilarna och en av dem fick allvarliga skador och fick föras till sjukhus.

Trafiken rullade strax innan 20.30 på lördagskvällen.

– Men hela vägen kommer stoppas i samband med bärgning av fordon. Det blir när bärgningsbilen kommer fram, säger Göran Lekander.

 

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards