Alla inlägg under juli 2013

Av Sara Pedersen - 5 juli 2013 11:31

Jag har ju ätit hyfsade frukostar den senaste tiden och det bästa som jag vet till frukost är ägg. Efter några dagar med stekt ägg från och till så ville jag göra något annat imorse. Och eftersom att jag tittar på så många matlagningsprogram så har jag länge velat testa att göra ägg Benedict.
Jag testade det imorse så när vattnet kokat upp och jag gjort en virvel i kastrullen så hällde jag i äggen ( ett i taget ) som jag knäckt i en liten, djup tallrik.
Det första ägget tyckte jag fick en fin form, det andra försöket såg ut som en slöjfisk... Men de var goda och konstensen blev jättebra så jag anser själv att jag lyckades rätt så bra. Nu blev det ju ingen skinka eller sås till men det kan jag göra någon annan gång.
Det var bara synd att så mycket äggvita gick till spillo i vattnet.
Här har ni mina ägg Benedict och resten av min frukost.

Av Sara Pedersen - 5 juli 2013 11:17

När jag var i köket igår och var i full gång med att dekorera kakor så kom mamma hem och hon hade med sig en överraskning åt mig. Hon hade varit och handlat och var ute efter en baddräkt åt sig själv men kom hem med två klänningar åt mig utöver det.
Den ena som jag fick är en mörkblå, halvlång klänning med ett snöre som man knyter mellan midjan och höfterna ( den ska jag ha ikväll ). Den andra är en jeansblågrå maxiklänning. Den är en storlek för stor och är egentligen lite för lång men det går ändå. Jag tycker att den är fin och om jag inte står ut med längden så får jag sy upp den.
Jag tycker att de var fina båda två och de kan båda användas som vardagskläder och för man vill känna sig fin.
Eller vad tycker ni?

Av Sara Pedersen - 5 juli 2013 11:01

Tror ni att de blir uppskattade?
Vi får se om ca en timme.
Jag tror att det kommer bli en rolig dag. Först ska jag över till Jonte och så ska han få sina presenter, efter det så blir det en runda upp på stan och kolla i lite klädaffärer då Jonte vill ha en ny skjorta tills ikväll då det blir att gå ut på krogen.
Hoppas att det blir lite varmare ute tills dess.

Av Sara Pedersen - 4 juli 2013 17:06

Denna gång blev det jättestora cupcakes. En vanlig smet för tio cupcakes räckte knappt till tre stora. Jag var tvungen att ta dubbla formar och de är svarta med vita prickar och så blev det kladdkakecupcakes med tre dumlekolor i varje, grön creamcheesefrosting, stora nonstop och två sorters strössel.
Jag hoppas att de blev goda.

Av Sara Pedersen - 4 juli 2013 16:38

Ligger nu och vilar på soffan och tittar på scrubs. Jag är lite sömnig efter de små saker som jag fått gjort idag.
Jag var iväg och pantade en back med glasflaskor, köpte lite creamcheese, bakat tre jättestora cupcakes och letat genom hela mitt rum efter min sprits..
Snart blir det lite mat.

Av Sara Pedersen - 3 juli 2013 23:18

Nu blir det att natta och krama kudden och hoppas på att jag sover hela natten. Det borde jag göra med tanke på att jag tränat, fått biljetterna bokade, varit ute och cyklat och avslutat kvällen med ett varmt bad. Haha, man vet att man badat länge när det är ljust när man går i och rätt så mörkt när man stiger ur.
Jag håller på att avvänja mitt hår nu under sommaren och det går faktiskt väldigt bra. Det och min intensivtvård av min hy de senaste dagarna har gjort att jag är relativt fotografibar igen. Jag testade ansiktsmasken som på förpackningen skulle vara klarblå och i den skulle det vara lera i från döda havet. Den var dessvärre inte blå men det gjorde ingenting med tanke på hur fin min hy blev.
Nu blir det att sova.
Natti.

Av Sara Pedersen - 3 juli 2013 16:41

Den känns som att en stor sten bara har lyfts från mina axlar just nu.

Biljetterna till hösten är nu bokade så det kan jag släppa just nu, den andra inbetalningen skulle mamma ta hand om   

och så har jag både springit på maskinen och varit ute och cyklat en runda idag och med tanke på att den här staden i princip bara består av upp och nerförsbackar så känns det efter ett tag.

Så med biljetterna klara och ett träningspass på kommer jag att sova gott inatt    

 

Av Sara Pedersen - 2 juli 2013 19:22

Det blev att klättra lite i Sveaparken igår. Lite bara för att egentligen. Jag vet inte om man egentligen får det eller ej men det var roligt iallafall.

Och så högt är det ju egentligen men det fanns ju en risk att jag skulle falla ner i vattnet   

Trots att jag ser ut som en psykopat på bilden så är det klart att jag lägger upp den. 

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Sara, jag är 20 år gammal och älskar bland annat musik, fotografering och bakning.
Här skriver jag om min vardag, lägger ut goda recept och försöker att sprida glädje genom att bara vara mig själv. Stanna gärna och läs en stund.
Puss!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards